Az újrakezdés éve – Elme lecsendesítése

A 2020-as év meglehetősen megdöbbentő, viszontagságos, hektikus és „felforgató” volt. Ezért a 2021-es évet az ÚJRAKEZDÉS ÉVÉNEK kiáltottuk ki.

Az elkövetkezendő időszakban /április végéig biztosan/ – a testi, lelki, szellemi megújulás tükrében – a dharma, és a jóga szellemisége szerint közösen megújulunk.

Minden héten hétfőn közzétesszük az adott hét iránymutatását, és tanítását, amelyre az adott héten kiemelten figyelmet kell fordítanotok. És ezt követően ezen elvek szerint kell cselekedni.

Reméljük minél többen csatlakoznak kezdeményezésünkhöz! 😊

A hét fókuszában az ELMÉNK LECSENDESÍTÉSE áll. Azaz bevezetés a meditációba kezdőknek.

Ha egy ideje már vonz a gondolat, hogy elkezdj meditálni, de valahogy az egész mindig túl misztikusnak vagy bonyolultnak tűnt, akkor most a kezdő meditációt fogunk bemutatni, ami segít elűzni ezeket félelmeket, és az első sikerélmények után meghozza a kedved a további gyakorláshoz.

Az elején ne is gondolj a meditációra! Egyszerűen szabj ki egy bizonyos időt, amikor megpróbálsz csendes és nyugodt lenni. Próbáld meg azt érezni, hogy ez az 5-10 perc a belső lényedé, és senki másé. A rendszeresség a legfontosabb. Gyakorolj rendszeresen, mindig egy adott időpontban.

Előkészületek:

  • Válassz egy külön szobát, vagy csendes helyiséget a meditációhoz. Nincs szükség hangszigetelt szobára, de biztosítsd, hogy az eltervezett idő alatt ne zavarjanak meg családtagok/lakótársak/állatok.
  • Vegyél magadhoz időmérő eszközt. Számos opció létezik, kezdésnek a telefonod ébresztője is megteszi. Lehetőleg olyan jelzőhangot válassz, ami nem túl hangos vagy irritáló.
  • 1db szék. A legjobb az egyenes háttámlájú vagy támla nélküli (ha bírja a hátad). A lényeg, hogy ne legyen túl süppedős vagy hátradőlős, mert úgy nehéz lesz egyenes háttal ülnöd.

A meditáció lépései:

  1. Ülj le a székre és lehetőleg ügyelj arra, hogy gerinced függőleges legyen. Figyeld meg, hogy milyen a hangulatod és milyen érzetek vannak a testedben.
  2. Csukd be a szemed ésvégezz pár lassú és mély be- és kilégzést az orrodon át.
  3. Folytasd a légzést a saját tempódban az orrodon keresztül.Ha van benned feszültség, akkor próbáld elengedni, csak a légzésedre figyelj. Lélegezz úgy, ahogy egyébként is szoktál.
  4. Kezdd el magadban számolni a lélegzeteidet. Amikor a légzésed beállt egy természetes és egyenletes ritmusra, elkezdheted a számolást. Azért, hogy ne keveredj bele a számolásba 10 után kezdheted ismét előről…1-2-3…
  5. Amikor elkalandoznak a gondolataid, térj vissza a légzésedhez és kezdd újra a számolást 1-től.  Ne idegeskedj, amikor elkalandozol, hanem csak finoman vidd vissza a figyelmedet a légzésedre és folytasd a számolást.
  6. Amikor letelt az idő, vegyél még pár mély lélegzetet és nyisd ki a szemed. Amikor végeztél a gyakorlással, ne pattanj fel rögtön a székből, hanem figyeld meg egy kicsit, hogy hogyan érzed magad és tapasztalsz-e változást meditáció elejéhez képest. Könnyen lehet, hogy bizonyos negatív érzések is felszínre jöttek, ez teljesen természetes, ne gondold, hogy emiatt “sikertelen” lett volna a meditálásod.

„A boldogság nem szerencse kérdése.
A boldogságot imánkkal és meditációnkkal
Kell kifejlesztenünk.”

A megosztásokat köszönjük! Tegyünk közösen a szebb mindennapjainkért! Namaste. 😇🙏🏻🕉

Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás Facebook-on
Scroll to Top