Yama és Niyama

Yama és Niyama: minden jógagyakorlat és megvalósítás alapja ✨
A Yama és a Niyama a jóga nyolc “végtagja” közül az első kettő, a Jóga Szútrákban tanított jóga első két végtagjaként képezi a Rádzsa jóga gyakorlásának alapját. Mégis számos alkalmazási szintjük van, amelyeket ritkán értünk meg, és amelyek minden végső jólét alapját képezik.
A yamák és niyamák a szattvikus és jógikus életmód alapelvei, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a jógagyakorlatod hatékony legyen.
Ezek adják az érzelmi gyógyulás, az elme megtisztításának és a magasabb kognitív képességeink fejlesztésének alapját. Ezek képezik a jóga és az Ájurvéda pszichológia alapját az elme megnyugtatására és koncentrálására. Ezek a karma jóga lényegét képezik, mint az isteni belső tudatossággal összhangban lévő cselekvés.
A yamák és niyamák a jógikus viselkedésgyógyászat alapját képezik, harmóniába hozva cselekedeteinket belső Énünkkel és az isteni lényeggel. Ezek a védikus életmód elsődleges alapelvei.
~ A yamák és niyamák belső jelentése
Az ahimsza nem csupán az erőszak elkerülését jelenti, hanem a konfliktus eltávolítását az elméből és a pránából.
A szatya nem csupán az igazság kimondása, hanem az örök igazságra való törekvés, és a mulandó dolgok illuzórikusnak látása.
Az asztejá nem egyszerűen nem lopás, hanem az anyagi világot nem veszi valóságosnak.
A brahmacsárja nem egyszerűen cölibátust jelent, hanem a Brahman valóságában és annak határtalan teremtő erejében való lakozást.
Az aparigraha nem egyszerűen a nem-szeretet, hanem az, hogy nem próbáljuk meg semmi külsőt a boldogság forrásaként tartani az elménkben.
~ Niyamas, Kriya jóga
A niyamák közül a legfontosabb az első három niyama, mint a Tapas, a Svadhyaya és az Ishvara Pranidhana, mint a Kriya jóga, a jóga belső gyakorlata alapgyakorlatai. Ez a jóga szádhana alapja, hogy felkészítse az elmét a szamádhira és az önmegvalósításra.
A tapasz a belső agni és a tudás, az odaadás és az öntudat lángjának felébresztése a lelki szívben.
Svadhyaya nem egyszerűen az öntanulást jelenti, hanem az Énben, mint minden tudás forrásában való tartózkodást.
Ishvara Pranidhana, mint nem egyszerűen az Isteni iránti megadás, hanem a bennünk lévő egyetemes uralkodó erő, az Ishvara Shakti felébresztése.
A száucha nem egyszerűen külsőleg tisztaságot jelent, hanem az elme megtisztítását minden negatív karmától és szamszkárától.
A Santosha a Legfelsőbb Anandában született vagy lakozó elégedettség, nem pedig bármilyen egyszerű, hétköznapi elégedettség.
Sri Veda Purushaya Namah!

Oszd meg másokkal is!

Megosztás Facebook-on
Scroll to Top