Mi a női jóga?


Mindig is voltak a spiritualitás útját járó nők.
Azonban fontos szem előtt tartani, hogy mit is akarunk a jógával elérni.
A jóga ugyanis nagyon sokrétű és hatalmas erejű tudástár.

A női nemi működés ciklikus, folyamatos körforgásban vagyunk
(a menarkétól – első vérzés – a menopauzáig): a vérzés napjai, a vérzés utáni regeneráló napok, az ovulációt megelőző időszak, az ovuláció, az ovulációt követő erőgyűjtő napok és a menstruációt megelőző napok.

A ciklus alatti hormonális változások és a menstruáció is igénybe veszik a női testet, ezért a gyakorlásunkat és a többi aktivitásunkat is az aktuális hormon- és energiaszintünkhöz érdemes igazítani.
A biológiai folyamatok mellett ugyanolyan jelentős szerepe van a mentális tényezőknek is, melyek szintén állhatnak hormonális befolyás alatt.

Két fő célunk a harmonizálás és a testi-lelki igényeink tiszteletben tartása,
aminek következtében a változásokat a lehető legkönnyebben tudjuk megélni, illetve képesek leszünk élni azokkal a lehetőségekkel, amit a ciklusunk egyes fázisai adnak nekünk. 

Eszközeink ezen az úton többek között: ászanák, pránajáma, relaxáció, meditáció, életmódbéli tanácsok (az ájurvéda alapján), menstruációs ciklus-szerinti gyakorlás, hold ciklus-szerinti gyakorlás, archetípusok-szerinti gyakorlás.

Milyen változásokat hoz a női jóga?

– Segít megbarátkozni a menstruációval. 
– Segít jobban megismerni önmagunkat, erősségeinket, és korlátainkat.
– Segít megbarátkozni önmagunkkal.
– Segít a saját nőiségünk felfedezésében, elfogadásában, megélésében. 

Ahogyan egyre inkább egyensúlyba kerülünk, az életünket is képesek leszünk egyensúlyba hozni, javulnak az emberi kapcsolataink. 

Képzésvezetők: É. Nagy Zsófi és Bacsa Terka.