Kundalini jóga

„Minden folyó az óceánban fejezi be útját. Hasonlóan a jóga minden formája a Kundalini felemelkedésével fejeződik be. Mi a Kundalini? Az ember alkotó potenciálja.”

Yogi Bhajan

A Kundalini jóga gyakorlatait könnyű beilleszteni a mindennapokba, nem kell, hogy jógában gyakorlott legyél, kezdők is becsatlakozhatnak.  Technikája, akár csak a hatha jóga irányzatok, egyaránt használja a kéz- és testtartásokat, légzést, mantrákat, meditációkat, amivel a testre, lélekre és a tudatosságra egyaránt hat.

A Kundalini jóga évszázadokon át titkos tanítás volt Indiában, amely szigorú tanítási láncolaton keresztül örökítődött át. Nyugatra Yoghi Bajan hozta el, és tette közkinccsé az 1960-as években. Ezer, meg ezernyi krya (gyakorlatsor) létezik, amik témái a legkülönbözőbb területeket érintenek az életünkben, legyen az immunerősítés, májtisztítás, kreativitás, vagy magát a kundalini energiát emelő gyakorlatsor. A kryák hossza nagyon különböző; lehetnek rövidebbek, de vannak több órán keresztül tartóak is. Rendszeres gyakorlásukkal, hatékonyan csökkenthetőek a mentális bizonytalanságok, félelmek, harmonizáló hatása már pár alkalom után megmutatkozik. Nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak leszünk tőle, így sokkal vonzóbb személyiségekké válhatunk, amivel sok pozitív erőt szabadíthatunk fel önmagunkban.

Számomra mit jelent: elköteleződés mások és önmagam mellett; perspektíva nyitás és váltás – rápillanatni szélesebben a körülöttem lévő világra, ezáltal méllyebben és érzékenyebben illeszkedni bele; akarat és elfogadás – kitartás és feladás – hit és praktikum.

A 90 perces óra felépítése:

  • nyitó mantrák eléneklése
  • bemelegítés
  • krya (gyakorlatsor)
  • relaxálás
  • pránájámá (légzés); meditáció
  • záró mantra