Dinamikus hatha jóga

downward-dog_FotorEzen az órán a légzéstempót ritmusként használva (5-6 légzésig kitartott pózok) fűzzük egybe a hatha jóga ászanáit, megalapozva a Nap-üdvözletekkel.

Az újra és újra felvett pózok külső és belső szerkezete fokozatosan pontosodik és mélyül el, míg a folyamatos és áramló mozgással kitöltött légzés lecsendesíti az elmét.

Ezt az órát azoknak ajánlom, akik szeretnének

* javítani a koncentrációs képességeiken,

* javítani koordinációjukon,

* javítani általános közérzetükön,

* erősödni,

* hatékonyan pihenni, feltöltődni,

* jógázni.

Kezdőknek és haladóknak egyaránt ajánlom:

Ez a 60 perces dinamikus jóga óra átmozgatja az egész testet. Az izmok folyamatos nyújtásával és feszítésével az izmok nemcsak rugalmasabbak és erősebbek lesznek, de a bennük raktározott feszültségek, blokkok is hatékonyan kioldhatók. A belső szervek finom megnyújtásával és átmasszírozásával harmonizálódik az emésztés. A vérnyomás fokozatos emelésével, és a test fokozatos és lágy felfűtésével hatékonyabbá válik a méregtelenítés. Mindkét gyakorlatsor, illetve a tanfolyam is, sok homorító, és hátrahajlító pozíciót tartalmaz, amelyek ellensúlyozzák az ülőmunka fizikai és mentális hatásait.

A folyamatos légzés-mozgás szinkron, azaz az egy légzéssel felvett ászanák, a gyakorlást mozgó meditációvá mélyítik, ami nagyfokú koncentrációt igényel, és egyben fejleszt is. Meditáció állapotában az elme egyhegyű, a napi gondok teljesen kizáródnak, így a gyakorlás mentálisan mégis pihentető.